Salı, Ekim 21, 2008

Büyük Konuşmak Üzerine...


* Büyük lokma ye büyük söz söyleme...

* Asla, asla deme...

* Tükürdüğünü yalamak..

gibi türlü deyimler vardır büyük konuşmakla ilgili.. Sen sen ol, sakın büyük konuşma! Bu cümleye gülünür-ki bir daha asla büyük konuşmayacağım demek bile büyük konuşmaktır aslında..

Düşünüyorum da şu hayatta neyi büyük konuştuysam, başıma gelmiş.. Bunları burada yazamayacağım tabi ama şimdi yakın çevremdekilerin zamanında ettikleri büyük laflar geçiyor gözümün önünden gülüyorum :

Zamanında yakın bir kız arkadaş :
-Ben düğünümde asla gelinlik giymeyeceğim, sıradışı şeyler yapacağım..Mesela beyaz smokin giyeceğim, evet evet yapacağım!
Sonuç : Gelinlik giydi tabi ki... :)

Yine yakın bir arkadaş, o zamanki flörtü ile ilgili konuşuyor :
- Ondan başkasını asla sevemem, o benim tek aşkım..
2 yıl sonra..
- Ne kadar da yanılmışım, tanıyamamışım, yüzünü bile görmek istemiyorum.. Hem şimdi ........ var, onu çok seviyorum... :)

Annem vakti zamanında bana demişti :
- 30 yaşından önce evlendirmem seni ! :))

Sevgili eniştem, kuzenime demişti :
- Asla, laz veya doğulu birine vermem seni..
Kızı şimdi, laz görünümünde tipi olan bir doğulu ile evli :)
Burada anti parantez açalım, insan ayırımı yapmadan herkese saygı duymalı ve sevmeliyiz, değer vermeliyiz.. ( En azından ben kendi adıma böyle yapıyorum)

Vakti zamanında bir yakın arkadaş demişti :
- Asla kimseyi çalıştıramam, insan hakları diye bir şey var, kimseye buyuramam..
Şimdi evinde bir hizmetçi çalıştırıyor, ileride bir şöför de işe almayı düşünüyor :)

Ben, anne olmadan önce :
- Çocuğum olursa şu kafayı yemiş anneler gibi davranmayacağım!!!!
Şimdi :
- Ben de sizlerdenim :))
-Çocuğum istediği mesleği seçsin, karışmayacağım..
Şimdilerde :
- Ya, keşke kızım gastronomi okusa, tabi kendi bilir ama, gizliden gizliye çokkkk istiyorum gastronomi okusunnnn :) Aslında şimdiden bir küçük gurme bence :)

Bu isteğimi anneme söylediğimde, önce kısa bir süre sustu, ben onun o sırada gastronomiyi duyunca "gastroloji" ve "astronomi" arasında gidip geldiğini ve birkaç saniye sonra anlayıp gülerek-hmmm, olabilir tabi demesine çok gülmüştüm...

Ben küçükken :
-Asla teyzem gibi alışveriş çılgını olmayacağım..
Şimdi : Yorum yokk !!!!

Bu liste böyle uzar gider arkadaşlar, aslında buraya daha ne komik şeyler yazabilirim, gülmekten kırılırsınız, ama malesef beni tanıyanlar var :)
Öyle olmasa neler neler yazardım buraya ben :)
Bu yazı tarif yayınlama tembelliği içerisindeyken oluşturulmuştur arkadaşlar.. Halbuki arşivde sırada bekleyen bir sürü tarif var ama bu sabah bu konuya takıldım ben..

Sizlerle paylaşayım dedim :)

16 yorum:

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Şimdi yazını okuyunca, bende konuştuğum büyük lafları düşünmeden edemedim :)))
Sevgiler

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Okurken inan sana değil kendime gülmekten bayıldım ooooo kadar
çok ki konuştuklarım şimdi düşünüyorumda hiçbiri gerçekleşmedi aslında aklı başında büyük konuşmuşum ama küçük oynamışım şimdiki aklım olsaydı konuştuklarımı gerçekleştirmek isterdim.Ama ne demişler kul kurar kader güler.Hahahahahahhaaa hala gülüyorum kendime.

Aybike Ceylan dedi ki...

Cok hos Eda'cigim...
Ayrica dogum gunu kutlaman icin tesekkurler..

Sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Çok hoş Eda'cığım. Büyük küçük konuşuyoruz zaman içinde, bir de unutmasak di mi.

Sevgilerimle.

ceyt dedi ki...

Edacım güzel bir yazı olmuş.çok çok haklısın.şimdi okurken düşündümde ben de geçmişte bazı şeylerde büyük konuşmuştum.şimdi hepsi başıma geldi:)
öpüyorum canım sevgiler..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Haklısın arkadaşım,benim de en korktuğum şeylerden biridir büyük konuşmak,çünkü başıma gelir mutlaka.Herşeyin hayırlısını diliyorum.sevgilerimle...

Sevil Şahin dedi ki...

MERHABALAR CANIM ;
ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 3 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 8 KASIM 2008 SAAT 14:00 DE BAKIRKÖY GALERİA DA ALT KATINDA MADODA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .
DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

zarpandit dedi ki...

ben bu konuda cok yanmıs biri olarak sussuyorum en iyisi bu :)

ödülün için cooook tesekkur ederim hayatım cok mutlu ettin beni:))

Adsız dedi ki...

Ankara'da teyzemden sonra sevdiğim en çılgın insan evladısın :) Delisin sen deli yerim senin o mailini hemen yazımı editliyorum nasıl yaptığımı da yazıyorum bebeğim öperim seniii :) Headerı sevdin demek oley :))

Mutfaknotlari dedi ki...

HAY SEN ÇOK YAŞA EMİ AYNEN CANIM NELER SÖYLENİR AMA NELER YAPILIR BENDE ÇOK ŞAHİTİM BU KONUŞMALARA
HERŞEYİN HAYIRLISI OLSUN SONUÇTA

Adsız dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum sana :) Büyük konştuğum her şey başıma geldi,artık susuyorum,düşünüp içmden yorum bile yapmıyorum:) Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

merhaba arkadasim sipsak etkinliklerinde bana mesaj yazmissin tarifinizle guzzellik katiniz diye tesekkur etmeye geldim,bende mutluluk duymustum cevap yazamadim,iki cocukla bazen zor oluyor.izninle seni linklere eklemek isterim gorusmek dilegiyle
sevgiler
deturkserecepten.blogspot.com
Emel

nurdan dedi ki...

bayıldım yazdıklarına edacım, tam bir sobe konusu..ah o büyük lokmalar, annem ve anneannemden öyle şeyler gördüm ki bana ders oldular ve kendimi çok tutuyorum bu konuda..tekrar kavuşmak çok güzel.sevgilerimle..bayramını kutlarım..

Adsız dedi ki...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

bir demet feslegen dedi ki...

Thanks, realy glad.. :)

Adsız dedi ki...

Buyuk konustuktan sonra tovbe etsen olur mu? Benim de basima geldi bu tur seyler Allah(c.c) affeylesin.