Çarşamba, Ekim 08, 2008

Mükemmel Vakum Torbasının Peşinde....

Ne zamandır aklımdaydı, evdeki hurç olayından kurtulup, tüm eşyaları vakum torbaları ile sıkıştırıp, yer kazanma planları :)

Tatili de fırsat bilip evdeki her eşyaya potansiyel vakumlanacak muamelesi yapmam görülmeye değerdi !
Bu konuda edindiğim tecrübeleri paylaşmak istiyorum, belki ilgilenenler çıkar diye...

Bir çok farklı markadan bir çok vakum torbası aldım. Bauhause'dan, Koçtaş'tan ve semtimdeki büyük marketten olmak üzere 3 farklı yerden 10 a yakın torba aldım irili ufaklı :)

Bauhausedaki satış görevlisi 2 yün yorganın kesin sığacağını söyleyerek beni etkiledi ama sonuç hüsran, 2 si de arızalı çıktı ve sabah olduğunda eski hallerine geri dönüp benim tüm saçlarımı havaya dikmişlerdi :)

Tekrar geri götürüp, iade etmek istedim, zira 15 gün içinde koşulsuz iade garantisi vermişlerdi satın alırken fakat, iade için gittiğimde aynı ürünle değişim yapabileceklerini söylediler.. Memnuniyetsiz bir şekilde değişimi yaptım bu ikisinin de sorunsuz olmasını umarak.. Sonuçta içini fazla doldurmadığım için bir problem çıkmadı ama 2 kez oraya gitmek zorunda kalmak ve kıytırık poşetlerin peşine düşmek can sıkıcıydı tabi ki...

Koçtaş'tan aldıklarımdan çok memnun kaldım bir sorun çıkmadı.. Semtimdeki marketten aldıklarım ise daha ucuz olmasına rağmen, onlar da işimi gördü..

Şimdi sonuç olarak, memnun musun, değil misin derseniz, diyeceğim şudur ki ;

- Çin malı olanlardan ziyade Kore malı olanları daha çok tuttum. Çünkü onlar tek valflıydı. Yani vidası yok takmak için, kapağını çevirmeniz gerekmiyor, elektirik süpürgesinin hortumunu üzerine tutup, işiniz bitince parmağınızla hafifçe bastırıyorsunuz. Diğerleri çevirmeli kapaklı.. Siz kapatana kadar hava kaçırabiliyor...

- Peki yer kazandım mı, evet ama şöyle ki ;

Benim tüm bu eşyalarımı katlı olarak üst üste istiflediğim iki kapaklı uzuun bir dolabım vardı.. Bu torbaları yine bu şekil üst üste oraya koyarım diye hayal etmiştim ama mümkün değil, çünkü eşyalar vakumlanınca biraz formu eciş bücüş olabiliyor, yani bazalara ya da koltuk çekyat altlarına bunları sokuşturmak daha mantıklı :)

- Bir de torbaların ağzını gerçekten sıkı kapatmanız çok önemli, yoksa benim gibi sabahleyin bir kısmını geri şişmiş halde bulup tatsız bir sürprizle karşılaşabilirsiniz..

İşte durum budur arkadaşlar.. Denedim ve sizlerle paylaştım :)

Herkese mutlu günler dilerim...

21 yorum:

Unknown dedi ki...

Eda'cım hep bu torbalardan almak istemiştim fakat tereddütlerim vardı.Paylaşımın için teşekkürler,artık gönül rahatlığıyla alabilirim,öptüm...

Adsız dedi ki...

selam bende bu torbalardan kullanıyorum.harika bişey..yorgan ve battaniyeler için kullanıyorum.herkese tavsiye ederim.
http://hunerlieller.net

egeli dedi ki...

EDACIM,BİZLERE PAYLAŞTIĞIN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM CANIM,BENDE KULLANIYORUM BU VAKUMLU POŞETLERİ,TELEVİZİYONDAN SİPARİŞ VERMİŞTİM VE ÇOK MEMNUNUN.EN BÜYÜK BOYUNA MONTLARIMIZ,KIŞLIK KABANLARIMIZ RAHATLIKLA ALIYOR VE BU ÜÇÜNÇÜ KIŞIM OLUCAK HİÇ BİR SORUN OLMADI...SEVGİLER.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Eda birşey sormak istiyorum,bu şekilde yatak yorgan koyunca çıktığında formu bozulurmu acaba,özellikle yün olanlarda?

Güle güle kullan torbalarını.sevgilerimle...

bir demet feslegen dedi ki...

Sevgili Derya
Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :) Bak sevindim şimdi :)
Sevgiler

Sevgili Hünerlieller
Çok teşekkürler canım, sen de fikrini belirttiğin için...
Sevgiler

Sevgili Egeli
Daha nice kışlara inşallah, canım benim, teşekkürler
Sevgiler

Neslihan'cım
İnan hiçbişey olmuyor, sihirli gibi tekrar aynı formu kazanıyorlar..Yer kaplama sebepleri havaları zaten, açınca yine aynı formuna kavuşuyorlar, hiç korkma..Ben yorgan ve nice kıymetli çeyizlerimi bile vakumladım :)
Sevgiler

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

hahahahaa... Ben de bayaa uğraşmıştım.Uğraşırken de vazgeçmeyi denemiştim doğrusu.Haklısın dolap içinde hiç de estetik durmuyorlar...

Neşeli Sesler dedi ki...

Ben de hep planblıyordum ama bir fırsat yok kardeşim yaw:) heşeyim alelacele mi olmak zorunda ?
Ama seni gördüm heveslendim:)

nurdan dedi ki...

Eda'cım canım bu tür kendi küçük işlevi büyük buluşlara bayılıyorum.ben de ilk defa bu kışdan yaza geçerken kullandım ve dolaplarım acaip rahatladı..özellikle yorgan, battaniyeler için süper vallahii.
ankara' dan olanlar keşke biraraya gelebilsek diyorum.İstanbullular bu işi iyi yapıyorlar..eğitimci arkadaşım halen görevdemisin..ben anasınıfı öğretmeniyim de merak ettim seni de..sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

bu vakumlama işi beni de heycanlandırıyor. Kışlıklar, yazlıkları halletmek istiyorum.

Çok sağol eda bilgiler için..

sevgiler.

bir demet feslegen dedi ki...

Aslı'cım
Çok haklısın, dolaplar için uygun değil, kat kat dizmek imkansız :)
Sevgiler..

Elif'cim
Boşver canım benim, bebişin daha küçük, işin yoğun..Yavaş yavaş yaparsın dert etme, çok öpüyorum :)

Nurdan'cım
Haklısın dolaplar rahatlıyor büyük ölçüde..Canım biz buluşuyoruz zaten..İlk buluşmada sen de katıl..Bloglarımızda duyuruyoruz..Ben de sınıf öğrt.yim canım..
Sevgiler

Zerrin'cim
Valla bu işin eğlenceli kısmından bahsetmemişim yazımda, sağolasın..Oyun gibi pek bi hoş...Bi müddet sonra alışkanlık yapıyo, aman ha dikkat et :)
Kocaman sevgiler..

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Bende artık üşenmesemde bunlardan denesem ne hoş olur :)

PASTASEHRİ dedi ki...

Eda bende bauhause'dan almıştım hemde 10 kutu falan. hepsi sabaha indi. ama ben değiştirmeyide akıl edemedim. vakumlu torba ile yer kazanma hayallerimi suya düşürdüm. şimdi yeni bir tane torba buldum yine vakumlu tchibodan aldım paltolar için dikey asılan bi,r torba işe yararmı bilmiyorum ama onu denemeyi düşünüyorum.

bir demet feslegen dedi ki...

Destina
Üşenme üşenme hadi kalk :)Çok rahat hissediyo insan kendini de hem..

Pasta şehri,
Bak işte yaşasın paylaşmak :) Sizleri bu yüzden çok seviyorum :)
Demek ki bauhause daki torbalarda var bişey..Canım keşke değiştirseydin, 15 gün olmadıysa git bence.. Ya da faturan duruyosa git tatlım.
Tchibo lardakinden haberim var, ama almam artık heralde..Belki bir tane askılı olanlardan alırım, Tchibo dan yamuk çıkmaz, severim orayı ben :))
Sevgiler

pervin dedi ki...

Edacım vakumlu torbalardan hiç kulanmadım ama ablam tatil kasabasında yaşıyo yazın orda bulamamıştık ben istabulda ona bauhausdan ikitane alıp gönderdim geçen ay almanyaya gidince valizlere koyucağı çamaşırları yer kazansın diye ama çok agır olmuş uçakla gidiceği için kulanamadı bende yorğanlarım için almayı düşünüyorum birde internete okudum kulanmadığımız kıyafetleri koyarsak çok kırıştırıyomuş anlaşılan yorğan bahtaniyelerde kulanabiliriz tavsiye etğiniz yerlerden alıcam sevgiler...

bir demet feslegen dedi ki...

Pervin'cim
Gerçekten taş gibi ağır oluyo vakumlanınca..Uçak için sıkıntı olabilir..
Hiç kıyafet koymadım ama ben de bu önerini dikkate alıcam, teşekkürler
Sevgiler

Cocukla Cocuk dedi ki...

Merhabalar,
geçen yıl ben de vakum torbası girişiminde bulunup 4-5 tane koçtaştan aldım. hüsrana uğradım. sanş demek ki biraz da, kore malına dikkat edelim bir daha ki sefere. tv den alınanlar sanırım daha iyi

Mss.lili dedi ki...

bende hep merak etmişimdir torbaları....en çokta kıyafetlerin bozulmasını ama onunla ilgili yorum okuyamadım..yazarsanız sevinirim.:)

bir demet feslegen dedi ki...

Mss. Lili
Benim kıyafetlerim çok kıymetlidir, o yüzden onları koymadım bu poşetlere :)
Genelde çeyizlik şeyler, fazlalıklar, yorganlar falan koydum.. çıkınca onlarda örtüler de falan bir değişiklik gözlemlemedim..
kıyafette de olmaz diye düşünüyorum..
en azından çok değerli olanları koymayın ki, sonra üzülmeyesiniz..
sevgiler..

bir demet feslegen dedi ki...

Sizin blogunuz var mı, ulaşamadım da..
sevgiler

zahide dedi ki...

slm eda
Hurca koydugunuz yorganlar veya yastıklar pamuk olunca sonra açınca sorun oluyormu bana sölenene göre pamuk sıkışınca öle kalırmış uzun süreler kalınca kabartmak lazım olurmuş yastıklar kabarttırılır ama yorganlar olmaz diye yorganları hemen çıkardım sizin koyduklarınız pamukmu bi sorun varmı acaba

bir demet feslegen dedi ki...

Zahide, hem pamuk hem yün, hem de ıvır zıvır eşyalar hepsini vakumladım, hiç bir sorun yok. Yerden çok tasarruf ettim benim için önemli olan buydu..