Çarşamba, Ocak 28, 2009

Tavada kıymalı börek

Adına ne desem bilemedim.. puf börek, çiğ börek benzeri bir şeydi.. 3 kişinin eli değdiği için de çok lezzetliydi tabii :)
Annem açıp şekillendirdi, kardeşim kızarttı, ben de kısır yaptım yanına.. Mutfakta maaile yani :)
Çay yanına iyi gider..
Afiyetler olsun..

Malzemeler :
Hamuru için...
3 sb. un
1 yumurta
1 çaykaşığı instant maya
1 çorba kaşığı sirke
Tuz
Yarım su bardağı süt

Hepsi birden yoğrulur, kulak memesi kıvamına gelene dek, un veya su ilavesi gerekebilir..
2o dak. hamurun üstü örtülerek dinlendirilir.

İç malzeme :
150- 200 gr.kıyma
1 soğan
2 domates
Tuz, karabiber

İç hazırlığı : Soğanlar sıvı yağda kavrulur, kıyma eklenir ve kavrulur.. küçük doğranmış domatesler ilave edilir.. Tuz ve karabiber eklenir.. Harcımız hazır..

Hamur iki üç parçaya bölünür.. Her bir parça bıçak sırtı kalınlığında açılır.. Bir kase ağzı ile yuvarlaklar halinde kesilir.. Her yuvarlağın içine harç yayılır D şeklinde kapatılır..

Tavaya bol yağ konur kızdırılır, önlü- arkalı kızartılır.. Kızaranları kağıt havlu serilmiş bir tabağa alırsanız, fazla yağı emilmiş olur..

Sıcak sıcak afiyetle yenir.. Ben yanında kısırla servis yaptım.. Çiğ börek tadında oluyor.. İsteyen, peynirli yada lorlu ve maydonozlu yapabilir..

Afiyetler olsun :)

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Bizde böyle ailecek yapar yapar yeriz.çok daha lezzetli oluyor.
ellerine sağlık
öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Off offf böreğe de kısıra da bayılırımm.Lezzet veren ellerdir bence de.Ellerinize sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Canım harika olmuşlar ellerine sağlık ben hazır olan tabağı alayım öptüm....

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık güzel görünüyor

neslihan erzincan özgür dedi ki...

annenin ellerine sağlık canım.işbirliğiyle harika mamalar çıkarmışsınız ortaya.afiyet olsun.sevgilerimle...

Efsun dedi ki...

Bayilirimmmmm!!! Babam Eskisehir'li, cigböregin memleketinden yani:) Bizde ailecek yapariz. Olsada yesem... Hepinizin eline saglik!

Hülya dedi ki...

Eda'cığım,
Ne mutlu saatlerdir değil mi
mutfakta paylaşılan saatler.
Ve sonucu...
Börek çok nefis görünüyor eminim kısır da öyledir.

Cocukla Cocuk dedi ki...

Afiyet olsun, benim canım ne zamandır kısır çekiyor. Durum böyle olunca börekten çok kısıra takıldım.

Unknown dedi ki...

Canım cevapladım mimi öptüm...

sibellebutikpasta dedi ki...

Edacım ağzımızn sularını akıtan kısır ve böreklere bayıldım, ayrıca maaile mutfak muhabbetini de acayiip kıskandım valla, tu tu tu nazar değmesin:-))))))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bir elin nesi var,
iki elin sesi var :)
ama üç el demiştin değilmi :))
afiyetler olsun, okdar albeniliki uzun uzun baktım :((
çok sevgiler,ellere sağlık canım
NuNu

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Olsa da yesek olmuş bu börek :))
Ellerine sağlık
Şu fıstık ezmesine de offf dedim bilesin :))

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Çocukluğumun burnumdan gitmeyen en güzel kokusu...Annem çok marifetlidir hamur işlerini çok güzel yapar ama ben en basit olan bu çiğ böreğine bayılırdım.Eve yayılan o hamurun kızartma kokusu dediğin gibi çayın yanında bir de sevdiğin insanlar varsa değme keyfe.Ellerine sağlık çok güzel olmuşlar.Öptmm

Melek* dedi ki...

ay şimdi çayla olsada yesem:) ellerine sağlık

Betül İnce dedi ki...

Hepinizin ellerine sağlık Eda'cığım, var mı anne ve kızları gibi başka güzellik.

Sevgilerimle.

Tijen dedi ki...

Tam çiğ börek gibi görüntüsü. Eskişehir'de, çarşılardaki çiğ böreklerden...

Adsız dedi ki...

canım , çok güzel görünüyor, ellerine sağlık güzel günler ve sevgiler, bol muhabbetle piştiği güzelliğinden belli.