Salı, Haziran 09, 2009

Pekmezli, Nesquikli, Yaban mersinli, Çikolatalı Kek

Tatlı bir şeylerle devam edelim değil mi..
Şimdi başkası olsa, bu keke afilli bir isim bulup, ne de güzel tanıtımını yapar :) Ama ben kendimi olduğum gibi buraya aktarmayı sevdiğim için kekin komik hikayesini anlatacağım..
Efendim, olay şöyle vuku buldu.. Geçmiş hafta sonlarının birinde akşam saatinde arkadaşımız aradı ve ertesi gün için bizleri pikniğe davet ettiler..
Henüz Cuma akşamı.. Ve genelde evde herşeyin tükendiği, ertesi gün alışverişe çıkılacak ve haftalık depolamanın yapılacağı bir zaman.. Alışveriş için de saat olarak artık çok geç..
Evde olanlarla güzel mini bir kahvaltı sepeti hazırladım.. İçime sinmedi bir de kek yapayım dedim..
Yine tüm malzemeleri çıkardım.. Amanın o da ne.. Evde bir gram şeker yok..
Küp şeker var ama şimdi kim uğraşacak onu blenderdan geçirmeye.. Ayrıca gürültü de olur..


Ne yapsam ne yapsam derken.. E hadi bu da şekersiz bir kek oluversin ne yapayım dedim..
Ben de pekmez koyarım, o şeker yerine geçer.. Şimdi düşünüyorum da keşke bal da ekleseymişim.. :)
Evde şeker yerine geçebilecek ne varsa koydum kekimin içine.. Toz nesquik, yabanmersini kurusu, pekmez ve mini çikolatalar..
Tüm bunları ekledikten sonra bir baktım ki, evde pudra şekeri varmış !!!!!
Neyse efendim, şeker yokluğundan doğan bu zengin malzemeli kek sonuçta nasıl mı oldu.. Bence güzeldi, kirpiye yavrusu nasıl görünürmüş bilirsiniz :))
Ama ertesi gün, piknikte arkadaşlar evlerine götürmek üzere de yanlarına aldılar, bilemiyorum yani :))




Malzemeler :

2 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağına yakın nesquik ( kuru kullanacağız)
Yarım çay bardağı pekmez
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 portakal kabuğu rendesi
14 adet minik hobby çikolata ( bir tanesi 8 gr.)
Yarım su bardağı yaban mersini kurusu
2.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Yarım su bardağı pudra şeker

Sıvı malzemeleri ayrı bir kapta çırptım. Mikser falan kullanmadım, elde çırptım. Kuru malzemeleri ayrı bir yerde eledim. Hepsini bir araya getirip yağlanmış kek kalıbına döktüm, ısıtılmış fırında 150 derecede 50 dakika pişirdim.
Afiyet olsun..

6 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Harikasın canımm...
Bence görüntüsü çok güzel
Sevgini katmışın bence bu yeter...

Adsız dedi ki...

bencede sevgın var ya ıcınde emınım tadı cok guzeldır.afıyet olsun.

ebvatathemua dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor valla,önemli olan yeni tatlar yaratma değil midir zaten,eline sağlık canım:))

Adsız dedi ki...

Edoşum özellikle dilimli hali çok güzel görünüyor, sen biliyorsun bu işi.. :)) öperim..

pasta caddesi dedi ki...

yaratıcılık diye ben buna derim, aynı şey başıma gelse ben yapmaktan vazgeçerdim herlade, neyse aklımızda bulusun, çok güzel yapmışsın ellerine sağlık.

sevgiler,

tolunay

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Edacığım ellerine sağlık.nefis bir karışım olmuş,harika görünüyor.sevgilerimle...