Salı, Haziran 15, 2010

ISLAMA YEMEĞİ

Yöresel bir lezzetle karşınızdayım.. Bu yemeği küçükken babama, annesi yaparmış. Onun bize anlattığı, tarif ettiği kadarıyla, böyle bir şey olduğuna karar verdik. Et versiyonu ve tavuk versiyonu da var.
Annemle deneye yanıla en son yufkaları minik rulolar halinde kesip, ikramın daha kolay ve görünümün de daha hoş olduğunda hem fikir olduk.
Et versiyonundan sadece dilim ucuyla tattığımı söylesem okuyucularım anlayacaktır, et antipatimden..
Ama tavuk versiyonunun hoş olduğunu söyleyebiirim.
Bu yaşıma dek ilk kez tattığım bir lezzet oldu, aranızda belki farklı isimlerle bilenler vardır, aydınlatırsanız, aydınlanırız :)
YAPILIŞI :

3 ve ya istediğiniz kalınlıkta yufkayı tepside kuru kuru pişiriyorsunuz.

Hatta tavsiyem minik minik rulolar halinde pişirmenizdir. Hani beyti tabanındaki gibi. Dilimleyedebilirsiniz..
Pişince biraz soğutup tavuğun ya da etin suyundan dökerek yumuşamasını sağlıyorsunuz, ancak bu işlemi fazla abartmayın hamur olmasın.

En üste de tavuk ya da eti didikliyorsunuz. Babam bunu o zamanlar, yani onun çocukluğunda, sofrada ortaya konulup elle koparılıp yendiğini söylemişti, biz öyle yapmadık elbette :)
Değişik bir tat, deneyenlere afiyetler olsun..

19 yorum:

mutfakcini dedi ki...

ne kadar aydınlattım :)

mutfakcini dedi ki...

Habibim annemler bu yemeğe damat paçası derler.Gerçi bizimki biraz farklı.Üzerine beşamel sos dökülüp fırına verilir et konulduktan sonra.Damadın düğün sonrası kız evine ilk gelişinde yapılır baş yemek olarak.Ellerine sağlık,her türlüsünü yerim ben :)Canım benim öpüyorum seni.

bir demet feslegen dedi ki...

Ebrulim, hem yorumunla hem de sesinle günümü de aynı zamanda aydınlattın canımın içi, öpüldün ;)

Saglıklımutfak dedi ki...

Eline sağlık canım . Bende tatmadım ama duydum sanırım Kastamonulular çok yapar bunu :) sevgiler

Unknown dedi ki...

degişik bir tarifmiş.ellerine saglık.

bir demet feslegen dedi ki...

Sağlıklı mutfak, çok teşekkürler, Kastamonu bilgisi için de ayrıca..
sevgiler..

Eylem, hakkaten değişik ve de lezzetli, sevgiler canım

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık güzel görünüyo :)
Konya'da oraya ait ekmekleri var fırınlarda yaptırıyorlar,ekmeği küçük küçük doğrayarak üzerine sizinki gibi eti veya tavuk etini suyu ile koyuyorlar ,üzerine sarımsaklı yoğut ve tera yağı (mantıdaki gibi) sosu dökerek ikram ediyorlar bana uygun tat olduğu için beğenmiştim :)
kolay gelsinnn......

bir demet feslegen dedi ki...

Adsız arkadaşım, teşekkür ederim :) Hoşmuş, bir dahaki gelişimde denerim..
sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Hiç tatmadığım bir yemek. Değişik geldi. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

bir demet feslegen dedi ki...

Handan'cım çok teşekkürler, umarım denersin..

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Arkadaşımdan duymuştum böyle bir tarifi. Ama hiç yemedim. Ellerinize sağlık. İnşallah birgün bende tadarım:)

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

gerçekten değişik bir lezzet olmuş. Ellerine sağlık

bir demet feslegen dedi ki...

Arzucum dene mutlaka çok pratik aynı zamanda :)

Yasemincim sağol tatlım, sevgiler..

Banu dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine sağlık canım çok iştah açıcı olmuş...

Kandilin mübarek olsun gözlerinden öperim canım...

Bu günlerin feyzi üzerinize, rahmeti geçmisinize, bereketi evinize, nuru ahiretimize, sicakligi yuvamiza dolsun. Kandiliniz mübarek olsun..

mutfakcini dedi ki...

Regaip Kandilin Kutlu Olsun canımmmm

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bloğunuzu yeni gördüm çok hoş tarifler yazılar var. İlk önce ismi beni cezbetti. Mis gibi kokan bir demet fesleğen. İzmirden sevgiler...

Cocukla Cocuk dedi ki...

Eda'cım kastamonulu olarak yoruma katkım olsun istedim; bizim orada bandıma derler bu yemeğe daha çok hindi suyu ve etiyle yapılır...

seyabb dedi ki...

iştah açan bir lezzet.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

merhaba,
bu yemeğin değişik bir versiyonunu yıllar önce börek şeklinde tatmıştım ve enfesti....pek sık yapamadım ama bende börek şeklinde yapmışlığım var....yufkaları ıslatıp tavuk veya etleri üzerine serpiştirdikten sonra, biraz ceviz ve karabiber üzerine serpilir ve rula halinde yeniden fırınlanır...

bu şekilde de enfes olduğuna eminim...benim bahsettiğim tarifin sadece sunumu daha kolay


bu arada nasıl olduda yollarımız kesişmedi...bende ankardan yazıyorum...link bankasında gördüm isminizi ve bende beklerim.

sevgiler...