Salı, Ağustos 23, 2011

ŞEFTALİ ŞERBETİ


Evde kalan şeftalileri değerlendirmek için ne yapsam diye düşünürken tam da o anda tv de Rafet Şef bu tarifi verdi.
Miktar veremiyorum evde ne kadar varsa kullandım. Şeftalileri yıkadım, çekirdeklerini çıkardım. İki ya da 4 parçaya bölebilirsiniz. Kabuklarıyla beraber rondodan geçirdim. Çıkan özlü suyu ince telli süzgeçten geçirip sürahiye aktardım.
Rafet şef içine 4 tane akide şekeri atıp buzdolapta en az 4 saat bekletmeyi önerdi. Bende akide şekeri olmadığı için çok az pudra şekeri ekleyip dolapta dinlendirdim. Çok güzel oldu tavsiye ederim.
NOT :
Bazı sitelerde şerbet tarifi tıpkı reçel misali kaynatmak suretiyle verilmiş. Zaten bildiğim bu bilgiyi geçenlerde tv de çok değerli bir iç hastalıkları uzmanı dr. da söyleyince buraya yazmada fayda görüyorum. Şeftaliyi kaynattığınız zaman yarıdan fazla vitamin öğesini kaybetmiş oluyorsunuz, ona göre..

5 yorum:

Betül İnce dedi ki...

Serin serin çok güzel, ellerine sağlık Eda'cığım.

Unknown dedi ki...

Çok güzel gözüküyor canım ellerine sağlık..
Sevgilerimle..

sarımutfak-hande dedi ki...

şeftaliyi severim
ellerine sağlık canım

Neşeli Sesler dedi ki...

Muhteşemm bir yıl diliyorum:)
Sevgilerimle:)

bir demet feslegen dedi ki...

Elifcim sağol tatlım hepimize güzel bir yıl olsun :)