Cumartesi, Haziran 09, 2007

Tahinli Kurabiye


Blog sahibi arkadaşlar gerçekten çok güzel işler çıkarıyorlar ortaya. Ben de diğer bloglara ait beğenip denediğim tariflere "bloglardan denemeler" başlığı altında yer vermek istiyorum burada zaman zaman...Hepsinin ellerine sağlık, sağolsunlar...

Bunlardan ilk tarif sevgili Burçin'e ait. Evde tam da 1 su bardağı zavallı tahin dolapta değerlendirilmeyi beklerken karşılaştım tarifle! Kendileri aynı zamanda kurabiye ye etkinliği yarışmasının finalistlerinden olurlar...

İyi ki denemişim çok güzel oldu. Tadına bakan tüm aile bireyleri bayıldı! Sanki böyle un kurabiyesi ile helva arasında ağızda dağılan, yedikçe yediren tariflerden.

Orjinal tarife buradan ulaşabilirsiniz. Ama ben bazı ufak değişiklikler yaptığım ve arşivimde bulunmasını istediğim için tarifi yazıyorum :

Malzemeler :

200 gram tereyağ (evde yoktu, yerine margarin kullandım)

3.5 su bardağı un

1 su bardağı toz şeker

1 su bardağı tahin

1 yumurta (sarısı içine, akı üzeri için)

1 paket vanilya

1/2 su bardağı dövülmüş ceviz

Şeker ve tahini iyice karıştırın, şeker iyi erisin ki yerken ağzımıza gelmesin! İçine oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ, yumurta sarısı ve vanilya ilave edin. Hepsi birbiri ile özdeşleşene dek iyice karıştırın.

Unu yavaş yavaş ilave ederek bir yandan parmaklarınızla hamuru toparlayın. Toparlamak biraz güç oluyor, çünkü dağınık bir hamur oluyor. Çok da fazla hamurla inatlaşmayın yapısı öyle onun :)

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlayın. Önce yumurta akına sonra cevize bulayıp tepsiye dizin. Ben tepsiyi yağlamadım içindeki yağ miktarı sebebiyle...

Önceden ısıtılmış fırında 175 derecede 25-30 dakika pişirin. Bekletmeden fırından alın pişme süresi sonunda. Fırından çıktığında içleri yumuşak olsun, fazla pişerse sertleşiyorlar.
Afiyet olsun...

4 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Eda'cım,
bir bardak tahin belki çıkar, belki cıkmaz bizden, cıkan da dogrucu humus'a gidiyor :) Arap bakkala gidersek bir kavanoz da tahinli kubis için almak lazım, sevgili Burcin'in ve senin ellerinize saglik.
sevgilerle

bir demet feslegen dedi ki...

Ayşe'cim
Olsun sen yine de çıktığı kadarı ile yap,diğer malzemeleri azaltırsın...
Humus dedin de canım istedi. En son bebiş 3 aylıkken yapıp yemiştim. Bebekte bir gaz sancısı oldu, o günden beri ağzıma nohut ve türevlerini koymadım.
Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Eda'cığım çok güzele benziyor ellerine sağlık. Tadını beğenmene de ayrıca sevindim. Nasıl da canım istedi şimdi bak.
Sevgiler,

bir demet feslegen dedi ki...

Burçin merhaba
Beğendiğine sevindim.Ne de olsa senin emeğin...
Artan hamuru buzluğa kaldırmıştım. Dün çıkarıp, dilimleyip, üzerine de bir şey sürmeden pişirdim. Yine kapış gitti...
Sevgiler