Salı, Eylül 04, 2007

Elmalı Tart


Elmalı olan her şey gibi, bu da sevdiklerimden biri... İşte tarifi :

Malzemeler


1 su bardağı toz şeker

1/2 paket erimiş margarin

2 yumurta ( birinin sarısı ayırılır)

1/2 su bardağı süt

1 çay bardağı zeytinyağı

1 paket kabartma tozu

Aldığı kadar un


İç harç için :

3-4 elma rendesi

1 çay bardağı ceviz içi

1-2 yemek kaşığı toz şeker

1-2 tatlı kaşığı tarçın

Hepsi karıştırılır.

Tüm malzemeler karıştırılarak hamur yapılır. Hamurun yarısı kadar bir parça ayırılarak buzlukta dondurulur. Kalan yarısı da kelepçeli kalıba kenarları yükseltilerek yayılır. (Ben ısıya dayanıklı cam fırın kabı kullandım) Üzerine elmalı harç yayılır. Buzlukta donan hamur en üste rendelenir. Yumurta sarısı sürülür. Üzeri kızarana dek 180 derecede pişirilir.

Afiyet olsun.

19 yorum:

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Mmmm nefis Eda'cım nefis, ellerine sağlık
Çok benzer bir tarifle kayınvalidem yapar bu elmalı tarttan ağızda dağılan hamur, elma, tarçın ahhh ah olsa da yesek şimdi :))
Sevgiler...

Selen dedi ki...

Canım,
Ben de severim elmalı tarifleri. Senin tartın da çok güzel ve leziz görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler

bir demet feslegen dedi ki...

Burcu'cuğum
Haklısın ne güzel bir üçlü değil mi, kayınvalidenin de ellerine sağlık.
Sevgiler

Selen'ciğim
Fırında öyle güzel kokmuştu ki, ne üzerini pudra şekerlemek için, ne de dilimlemek için fırsat kalmadı. İki arada bir derede resmi ancak çekebildim :) Çok teşekkürler
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Of Eda Of
elma olur da yenmez mi hele böyle ir görüntü
ellerin sağlık tarçın kokusu buraya bile geldi

Cafe Gusto dedi ki...

Ellerine sağlık Edacığım bende elmalı lezzetleri severim ama henüz elmalı bir tarif yayınlamadım.Senin tartında eminim çok güzel olmuştur.
sevgiler serpil.....

bir demet feslegen dedi ki...

Yeşim'ciğim
Çok teşekkürler. Bazen benim de nette gezinirken sevdiğim şeylerin kokusu burnuma geliyor :)
Sevgiler

Serpil'ciğim
Sağol canım. Bence sırası gelmemiştir, yaptığın bir sürü güzel lezzetler arasından...
Sevgiler

Serpil dedi ki...

Kardeşim bayılır elmalı tarta, ellerine sağlık canım:))

Minik Kus dedi ki...

Elma ne guzel bir meyvedir ya. Icine girdigi pastalari da cok severim. SEnin tartin da cok guzel ve tatli gorunuyor. Ellerine saglik :)

Sanem dedi ki...

Canım çekti. Yapılır mı şimdi bu? :)

bir demet feslegen dedi ki...

Serpil'ciğim
Heyyoo iki Serpil yan yana hemen dilek dilemek lazım...
Benim kardeşim de çok sever, bunu tadamadı ama bir dahakine artık. Çok teşekkürler
Sevgiler

bir demet feslegen dedi ki...

Sevgili Minik Kuş
Elma muhteşem bir lezzet haklısın. Ben pastadan ziyade kurabiye ve tartlarda seviyorum ama herşeye yakışıyor hakikaten.Çok teşekkürler.
Sevgiler

Sanem'ciğim
Canım yakın olsak da tattırabilseydim keşke...Yağmur'cuğu öperim...
Sevgiler

Tijen dedi ki...

Sevgili Eda,
Evine hoşgeldin. Biraz gecikmeli de olsa seni mutfakta zen'in linklerine ekledim. Artık sen de dostlar, komşulardan birisin. Selamlar.

Özlem dedi ki...

Sevgili Eda,
elmalı tartı sevmeyen yoktur herhalde. Çok nefis gözüküyor. Ellerine sağlık, sevgiler.

bir demet feslegen dedi ki...

Sevgili Tijen
Çok teşekkürler, güzel sözlerin beni mutlu etti.
Sevgiler

Sevgili Özlem
Haklısın ben sevmeyenine rastlamadım, teşekkürler..
Sevgiler

yaban mersini dedi ki...

eda cnm.harika olmuş..ellerine sağlık,elmalar mis gibi kokmuştur içinde.slmlar.

bir demet feslegen dedi ki...

Süheyla'cım
Çok sağol canım. Evet o koku pişse de bir an önce yesem dedirtiyor insana
Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Eda'cığım elmalı bütün lezzetlere bayılırm. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler,

Adsız dedi ki...

BU ELMALI DADLULAR BANA ÇOK MU DADLU GELİO NE ? GECENİN BU SAATİNDE BAKMAK HİÇ İYİ OLMUYO WALLA :) ELLERİNE SAĞLIK ÇOK NEFİS GÖRNÜYOR

bir demet feslegen dedi ki...

Burçin'ciğim
Çok teşekkürler canım, ben de öyle, elma ve tarçın kokusu birlikteliği dayanılmaz değil mi :)
Sevgiler

Burada iki Burçin arası dilek arası :))

Burçin'ciğim
Gece de olsa olsun, tatlılar bizim olsun, midelerimiz olmasa da gözlere bayram olsun.. :))
Sevgiler