Cuma, Mart 14, 2008

Acıka


Annemin, kendimi bildim bileli yaptığı bir lezzet...

Malzemeler :

Ceviz içi (istenilen miktarda)

1 paket margarin (yumuşak)

1 baş sarımsak

3 kaşık biber salçası (yarısı domates salçası olabilir)

Kimyon, çemen, kırmızı biber, pul biber

1 dilim ekmek içi ufalanmış

1 yemek kaşığı zeytinyağ

Tuz

Ceviz un gibi olana dek çekilir. Diğer tüm malzemeler cevize karıştırılır. (Ceviz miktarını aldığı kadar un gibi düşünün :)

İster ortaya bütün olarak servis yapılabilir, ya da kanepe şeklinde hazırlanabilir. Sandviç ekmekleri arasına da sürülebilir. Tamamen size kalmış :)

Ceviz fındık karışımı da çok lezzetli oluyor, kullanabilirsiniz.
Afiyet olsun...

10 yorum:

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Kahvaltıda ne yenir ne yenir ama Eda'cım, sanki yedim ben bundan biryerlerde ama bilemedim nerelerde, tarifini bulduğuma çok sevindim ama :))
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba ben Koray,
Farklı isimlerde olsa da bu lezzete ben de bayılırım. Her ne kadar çemensiz bir tarifi tercih ediyor olsam da çemeni sevenler için eminim çemen ile daha güzel bir lezzet oluyordur. Herkese afiyet olsun...
Teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Cok sahane görünüyor,ellerinize saglik.sevgiler.

bir demet feslegen dedi ki...

Burcu'cum
Ne güzel ya,bak yine birbirimizi gülümsettik.Bazen bana da olur,birden karşıma çıkıverir bi şekilde :)Kahvaltıda ve her daim feci yedirtiyo canımcım ya, kilo durumlarına sabotaj :) Sevgiler kocaman..

Merhaba Koray'cım hoşgeldin..Sana bir sır vereyim, çemeni pek sevmem..Hatta resimde gördüğün tabakta çemen yok :) Ama tarifin orjinalinde olduğu için öyle yayınladım.Çemen olmayınca rahat rahat korkmadan yerim. Güzel yorumun için teşekkürler, yine gel :)
Sevgiler..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

EDACIĞIM BU NEFİS ACIKA YENMEZMİ HİÇ... AKŞAM ÜZERİ ACIKINCA YADA KAHVALTIDA HARİKA OLUR. BİZDE ÇEMENSİZ YAPARIZ AMA MARGARİNDE KOYMAYIZ... HIMMM BAK AKLIMA DÜŞTÜ ŞİMDİ SENDE KALDIMI???

BU ARADA HABERİN VARMI BİLMİYORUM 23 MARTDA ANKARADA BLOGCU BULUŞMASI VAR... AYRINTILAR SEVDAMAVİSİ ARKADAŞIMIZIN SAYFASINDA... (http://sevdamavisi.blogspot.com/2008/02/ankara-bulumasi.html)

SICACIK SEVGİLER...

bir demet feslegen dedi ki...

Sevgili kızılcık şurubu
Çok teşekkürler canım, sağol..
Sevgiler

Aysel'cim; Kalmadı canım ya..Ne demek hemen yapıp yollayayım sana..Margarin katmamak iyi fikir canım, ben yarı yarıya zeytinyağı ile karıştırıyorum bazen.
Blogcu buluşmasından haberim var.Sevda haber vermişti, bi aksilik çıkmazsa katılıcam muhakkak ama yoğunluktan Sevda'ya geri dönüp bildirmedim, hemen ilgilenicem konuyla bugün, sağol canım.
Sevgiler kocamannn

Adsız dedi ki...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Ay inanmıyorum sana Eda ya :)) Demek senin sayende dinliyorduk sık sık ben de trt fm ciyim :)))

serinmavi dedi ki...

Hayırlı kandiller canım....

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Kandilin mübarek olsun canım..sevgiler....