Pazartesi, Aralık 28, 2009

Sütlü Patates Çorbası


İlk mutfak denememdir, kurabiyelerden bile önce, patates çorbası pişirmek istemiştim.. İngilizce ders kitabımdan bir tarifti. Annem mutfağı pek emanet etmek istemese de hevesimi kırmamak adına razı olmuştu, çorba pişip de sonuç lezzetli olunca herkes şaşırmıştı..

Aslında çok sık yaparım ama nedense buraya yazmamışım sanırım..

Patatesleri küp doğrayıp yağda biraz çeviriyoruz. 1 yemek kaşığı un ekliyoruz. Üzerine süt ekleyip, biraz da su ilavesi ile kaynatıyoruz.

Ayrı bir yerde üzerine yağ yakabiliriz ama ben böyle seviyorum..

Bir de tencerede soğan ve unla kavrularak yapılan versiyonu var ki, ondaki soğan beni rahatsız ediyor, bu daha güzel bana göre..

Taze fesleğen yaprakları ile süsleyip servis yaptım.

Afiyetler olsun..

2 yorum:

mutfakcini dedi ki...

Çok severimmmm.Bu soğuk kış günlerinde,sıcacık ohhh misss.Akşam iç,sabah iç,çocuklara zorla içir :)Vitamin deposu,enerji deposu daha nolsun.Ellerine sağlık bitanemmmmmm:)

Marjo on makeup frenzy dedi ki...

Eda'cım şahane bir tarif, eline sağlık :) Patatesi çok severim, çorbasına da bayılacağıma eminim, en kısa zamanda denicem, yazdım tarifi :D Sağol canım :D