Salı, Ocak 19, 2010

Pesto soslu spaghetti


Adı fesleğen olan blogumda fesleğenli tarif yok diye eleştri almıştım ya hani, o dönem neredeyse her gün fesleğenli bir şeyler yaptım ama buraya daha yeni ekliyorum..

Bu en basiti tabii ki, fesleğen soslu spaghetti..

Ama yine de küçümsemeyelim..

İyi bir makarna pişirmek istiyorsanız, ideal dengeyi yaratmalısınız..

Formül : 1- 1 100

1 litre kaynayan suya, 1 tatlı kaşığı silme tuz ve 100 gram makarna ekleyin..

Makarna tencerenizde suyu kaynatın ve tuz ekleyin.. Sonra makarnalarınızı ekleyip, kaynar suda ara sıra karıştırarak pişirin. Tencereyi ateşten alıp iyice süzün.

İtalyan usulü makarna haşlama budur..

Yapışmasın falan diye sakın yağ eklemeye kalkmayın, tüm sos makarnanızdan akar gider, bu bir şehir efsanesidir, yapmayın..

Pesto sosla birlikte makarnanızı afiyetle tüketin.. Pesto sos yapımını daha önce fesleğen dosyası adlı ayrıntılı yazımda anlatmıştım. Okumak için tık.. tık..

6 yorum:

ebru dedi ki...

Edacım canım ellerine sağlık. Makarna benim için tek başına bile bir öğün. Hele ki soslar değme keyfime Öpüyorum canım seni.

Stil Direktoru dedi ki...

Pesto sevmeyen bir ben varım sanırım adaşım :( Ya da hep güzel yapamıyorlar sen bana yap gelince söz mü ?

bir demet feslegen dedi ki...

Ebrucum, gerçekten hakkıyla yapılmış bir makarna ile sofra şölene dönüşebilir benim için de.. Çeşit çeşit soslarla da bayılırım.. :)

Adaşım, sen bi gel hele de neler yaparım söz ;)

balböcükleri dedi ki...

ımmmmm o makarna ve sosu istiyoruuuum

mutfakcini dedi ki...

Bayılırım ben de,sayende fesleğeni sevdim.Evden eksik etmiyorum hiç,kullandıkça seni anıyorum ;)Ellerine sağlık bitanemm..

Pembe Tatlar dedi ki...

ooo canım ne sevdiğim lezzetlerden biri harikasın...