Perşembe, Ağustos 18, 2011

BÖĞÜRTLEN REÇELİ


Teknik nedenlerden ötürü yine sizlerden uzak kaldım sevgili okur..
Ramazan geldi neredeyse gidiyor bu aralar herkes gibi benim de mutfağa özenim daha da artmış durumda.. Neredeyse tüm vaktim mutfakta geçiyor.
Bugün böğürtlen reçeli yaptım, kendim yaptım diye söylemiyorum, tadı da kıvamı da çok hoşuma gitti. Reçeli bizde genelde annem yapar, benimki de fena değildi hani ;)

MALZEMELER:
  • 600 gr böğürtlen
  • 380 gr şeker
  • 7-8 damla limon suyu
    Not: Normalde meyve miktarı kadar şeker önerilir tariflerde fakat o tarif bana çok fazla şekerli geliyor, damak tadınıza göre şekerinizi ayarlayınız..
YAPILIŞI:
Böğürtleni yıkayıp tencereye alıyoruz.Üzerini şekerle kaplayarak kapağını kapatıyoruz.1 gece ya da şeker tamamen eriyip meyvemiz sularını bırakana kadar bekletiyoruz.
Daha sonra ocağa alıp kısık ateşte kaynatıyoruz. Kaynadıktan sonra yine kısık ateşte en az 45 dak ya da 1 saat kaynatıyoruz .Altını kapatır kapatmaz limon suyunu ekliyoruz. 
Kavanoza alıp soğumadan ağzını kapatmıyoruz. Başlangıçta sulu gibi görünse de soğuyana kadar baya yoğun kıvam alıyor. 
İftar sonrası ya da sahurda ağız tatlandırmak için ideal :)
Afiyetler olsun..

Hiç yorum yok: