Pazartesi, Mayıs 21, 2007

Çok pratik iki tarif...




Pizza ve Kumpir :
Bu ikiliyi sevmeyen var mıdır? Aile bireylerinden, üniversitede okuyan ve sınavlarından bunalıp küçük bir mola için bize gelen kardeşime çok sevdiği için hazırladım. Aslında ben pizzanın hamurunu kendim yaparım ama, hem kısıtlı zaman hem de evde bir tane minik şirin prensesim olduğu için pratiğin de pratiğine kaçıp fırından iki ekmek hamuruyla yapıverdim!

Pizza :
2 ekmek hamuru
1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
aldığı kadar un

Ekmek hamuru ve diğer malzemeler karıştırılıp yoğurulur. En az 20 dakika dinlendirilir. ( Ben hamuru ikiye bölüp iki tepsi halinde hazırlar ve bir tepsiyi, üst malzemelerini de yerleştirmek suretiyle üzerini kapatır, buzluğa kaldırırım. Zor günler için :) çok kolaylık olur)
Üst malzemeler:
2 yemek kaşığı salça
kekik
istenilen miktarda;sucuk,sosis,dil peyniri,domates,çarliston biber,siyah ve yeşil zeytin
en az 1 su bardağı taze kaşar rendesi

Tepsiye hamur yayılır( mini fırın tepsisi ile 2 tepsi hazırlanıyor) salçayı açmak için çok az sulandırılır ve kekikle karıştırılır. Bu karışım hamurun üzerine yayılır. üstüne taze kaşar rendesinin yarısı serpiştirilir. diğer malzemeler istenilen sıraya göre yerleştirilir ve en üste kaşarın kalanı serpilir. 200 derecede 20-25 dakika pişirilir. Afiyetler olsun.

Kumpir : ( 4 kişilik)
4-5 adet orta boy patates
50 gram tereyağ
1 su bardağı taze kaşar rendesi
1 su bardağı dil peyniri
8 adet kokteyl sosis ( haşlanmış)
tuz
üzeri için rus salatası
istenirse mayonez ve ketçap

Patatesler haşlanır. Hemen sıcakken soyulur ve patates ezeceği ile ezilir. Tereyağ, kaşar rendesi, dil peyniri ve damak tadına göre tuz eklenip hepsi birbirine karışana dek karıştırılır. Bu işlemleri
hızlı yapmak gerekiyor soğumaması için. Hemen servis yapacağımız kapların ( ben toprak güveç kaplarını kullandım) yarısına bu karışımdan koyup üzerlerine 2şer kokteyl sosis yerleştirelim. Bıçak yardımı ile dilimleyelim. Üzerlerini kalan karışımla örtüp kapatalım. En üstü rus salatası ile süsleyelim. Arzuya göre ketçap mayonez konabilir.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Eda merhaba valla harika görünüyor pizza. Bunu hemen bu hafta sonu deneyeceğim ama bu hamurun içinde hiç yağ yok mu?

bir demet feslegen dedi ki...

merhaba
öncelikle gecikmiş cevap için özür dilerim.muhtemelen hafta sonu yapamadın...
ben pizza hamuruna yağ koymuyorum. hamurunu kendim yaptığım tarifi ileride yayınlayacağım ama bu tarifte ekmek hamuru var ya belki şöyle bir zorlukla karşılaşabilirsin :
tepsiye hamuru yayarken hamur sana direnebilir! O zaman ellerini sıvıyağ ile hafif yağla ve hamuru öyle yay
sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba kumpire bayılıyorum ama yazın nedense yapmıyorlar pizzacılar senin tarifinle artık istediğim zaman kumpir yiyebileceğim teşekkür ederim ellerine sağlık "sunaylabirtutamsevgi"