Cuma, Mart 30, 2012

MEYVE PÜRELİ YAĞSIZ KEK


Bahar geldi artık değil mi nihayet, inanabiliriz yani :) Doğa uyansın artık, bu yıl kar görmekten çok yorulduk..

Baharla beraber diyet sezonu da son hızla açıldı. Etrafımda her 3 kişiden 2 si kilolar ya da sağlıklı beslenme ile ilgili konuşuyor.. Yürüyüşe çıkıyorum orada da aynen farklı yaş grupları ve farklı tipte insanlar da kilo- diyet- sağlıklı beslenme hakkında konuşuyor.
Ha bir de etrafımda bol miktarda D...n -  kukan işte her neyse o diyeti yapan kişiler var hani protein ağırlıklı olan.. Ben bu kişiler yakın arkadaşlarımsa, kendilerine inanamadığımı nasıl bunca tartışmalı bir diyeti uygulayıp bünyelerine zarar verdiklerini açık açık yüzlerine söylüyorum..

Geçen yıllar, evlilikler, doğumlar, depresyonlar, hastalıklar, yaş, genetik  vs. hepsi kilo alımında etken sanırım benim bu konuda ahkam kesmek alanım da haddim de değil ..

Yüzüne karşı söyleyemediklerime de söylediklerime de tanıdığım günden bu yana hep mevsimlerden romayı tavsiye ettim. Ben diyet yapamam, bu konuda hem disiplin eksikliğim var hem de bir sürü şey.. Ancak diyet- beslenme ile ilgili de çok şey okur ve araştırırım. Bunca yıldır öğrendiğim bir şey var ki, sadece sezonluk zayıflayacağım diyerek bir sonuca ulaşmak imkansız.. Bunu bir yaşam biçimi haline getirmek gerek.. Bizler ya anne ya da adayıyız.. Evlerde yemek yapan, mutfağın hakimleriyiz. Gelecek sağlıklı nesiller için aslında anahtar bizim elimizde ve mutfağımızda aslında, naçizane fikrim..

Yıllardır bu konuda hiçbir çıkarı olmayan sevgili blog arkadaşım Mehtap'ı tanımayanınız yoktur herhalde.. O bir dr. ve sitesinde "mevsimlerden roma" beslenme, yaşam biçimi olması gereken sağlıklı beslenme listeleri ve keyifli yaşama dair ipuçları veriyor. Yine onun sayesinde tanıdığım ekmekçi kıza ait bir keki kendimce uyarladım.

Her evde olmasa da 3 evden birinde sabahları ya da günün herhangi bir saatinde taze meyve suyu sıkılıyordur. Bana kalsa meyvenin kendisini yemek daha sağlıklı ama çocuğunuz için sıkıyorsunuz.. Ve her meyve sıkışımda o artan püreli kısım var ya atarken içim acır.. Bazen doğal maske olsun diye yüzüme sürerim ancak o kadar çok ki, sür sür bitmez.. Saklasan meyve asidi falan durumları, tehlikeli yani.. Hep aklımdaydı acaba bunlarla bir kek yapsam diye ama cesaret edemiyordum..
Taze meyve sularının makinenin ağzında ya da kenarlarında kalan kısımlarını kullandım sadece, çöp kısımlarını değil.. Ona rağmen normal bir su bardağı ve bir çay tabağı kadar ölçü çıktı. Tam ölçü olsun diye ayrıntıya giriyorum. Ve hemen anında kekime kattım, bekletmedim.. İşte resmi :



Ve bir de dolapta fi tarihinden kalma kestane pürem vardı yarım çay bardağı şekersiz olur korkusuyla onu da ekledim belki sizin eklemeniz gerekmez, kıvamda çok bir etkisi olmadığını düşünüyorum.
Öyle ya da böyle diyetteyim ama kek yemek istiyorum diyorsanız deneyebilirsiniz, sıfır yağ çünkü..

Malzemeler :
1 su bardağı artı bir çay tabağı meyve püresi ( sıkacağın içinde kalan püre)
benim meyvelerim şunlardı : 2 adet elma, 2 kivi- ki bunlar sanki içinde haşhaş varmışcasına bir çıtırlık verdi siyah tohumları sayesinde, 2 portakal, 1 küçük havuç, 1 muz
3 adet yumurta ,
1/2 su bardağı toz şeker 
2 su bardağı tam buğday unu 
1 su bardağı iri doğranmış ceviz içi 
1 tatlı kaşığı toz tarçın 
1 paket kabartma tozu 
Yarım çay bardağı kestane püresi ( bu çok gerekli değil )

Şeker ve yumurtayı mikserle çırptım.
Tarçın ve kabartma tozuyla karıştırılmış unu ekledim karıştırdım 
Meyve pürem ve ceviz içi ekleyip karıştırdım hepsini. 
Önceden yağlanmış (yağlamak istemiyorsanız mutlaka pişirme kağıdı serin) yuvarlak kalıba tüm karışımı döktüm. Soğuk fırına 45-50 dakika( son 10 dakikada ısıyı düşürerek 160-170 derecede pişirdim. 


 İÇİNDE HİÇ YAĞ YOK :) 
Ara öğünlerde iyi gider..
Afiyetler olsun..

6 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ŞEKER MMMM :)))

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bende hiçbirşeyi atmaya kıyamayanlardanım...lezzetli bir kek olduğu kesin ellerinize sağlık...

seda (ist) dedi ki...

farklı bir tarif olmuş. Bende mehtapı takip edenlerdenim. ekmekçikızın kekini denedim gerçekten güzel oldu. Meyve pürelerini kullanmak için bunu da deneyeceğim.

zeymurancafe dedi ki...

harıka olmus canım hem de yağsız ellerıne sağlık

Çiğdem Atabey dedi ki...

Ben de deneyeceğim demiyorum, çünkü bizzat yedim: Test edildi, onaylandı, nefis!... Edoşum ellerine sağlık, devamını bekleriz :))) öperim..

LeylaK dedi ki...

Edacım hiç göremiyoruz artık seni. Nerelerdesin neler yaparsın ?
Öpüyorum seni.
Tarifin de harika, meyve posasına çok iyi bir çözüm.